به گزارش همشهریآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسئول اداره تصادفات پلیس راهور ناجا گفت: با هماهنگیهای صورتگرفته با بیمهها در تصادفات تا سقف ۸ میلیون تومان نیاز به کروکی وجود ندارد و رانندگان بعد از تصادف میتوانند برای دریافت خسارت به بیمه مراجعه کنند.
سرهنگ حسین الهینژاد مسئول اداره تصادفات پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه افزایش سرعت ریسک تصادفات درونشهری و برونشهری را بالا میبرد، گفت: ۳۴ درصد تصادفات در جادهها رخ میدهد و ۷۰ درصد کشتهها در تصادفات جادهای است
او ادامه داد: با هماهنگیهای صورتگرفته با بیمهها در تصادفات تا سقف ۸ میلیون تومان نیاز به کروکی وجود ندارد و رانندگان بعد از تصادف میتوانند برای دریافت خسارت به بیمه مراجعه کنند.
الهینژاد افزود: در حال حاضر حدود ۴۴ میلیون راننده در کشور داریم و براساس آمار در سال جاری در تصادفات درونشهری کاهش محسوسی وجود داشته است، ولی در تصادفات برونشهری با توجه به مدیریت تردد و بحث نیاز جامعه افزایش تصادفات را داشتهایم.
مسئول اداره تصادفات پلیس راهور ناجا بیان کرد: با توجه به آمار تصادفات در سال ۸۵ که به ازای صد هزار نفر جمعیت ۳۹ تا ۴۰ نفر کشته در روز داشتهایم امروز به دلیل ارتقای فرهنگ جامعه این تعداد به ۱۸/۳ نفر کشته کاهش یافته است که این مهم بیانگر پیشرفتها در حوزه راهسازی و فهیمتر شدن جامعه است.
او با بیان اینکه همیشه در تصادفات به عامل انسانی اشاره شده و کمتر به مقوله راه توجه شده است، گفت: رانندگی در بستری از محیطهای گوناگون انجام میشود و مولفههای زیادی در برخورد با راننده وجود دارد و راه باید خود معرف و بخشنده باشد و خود را به راننده معرفی کند.
الهینژاد توضیح داد: در بحث تصادفات جادهای بیشترین علل تصادفات عدم توجه به جلو، عدم توجه به حق تقدم، انحراف به چپ و تخطی از سرعت مطمئنه است.
مسئول اداره تصادفات پلیس راهور ناجا با بیان اینکه سامانه نوین ترددشمار که در بسیاری از محورها نصب شده است رفتار عادی رانندگان را نشان میدهد، افزود: ۵۰ درصد تصادفات درونشهری به علت عدم رعایت حق تقدم در تقاطعها رخ میدهد و عدم رعایت حق تقدم در تقاطعها عامل ۲۰ درصد تلفات است.
او تصریح کرد: کنترل خودرو، هدایت خودرو و مسیریابی از موارد بسیار مهم در رانندگی است و بر اساس آمار، علاوه بر عدم رعایت حق تقدم، تغییر مسیر ناگهانی از دلایل مهم تصادفات در معابر درونشهری است.
الهینژاد در ادامه با تاکید بر لزوم جلوگیری از ترافیک و تصادفات گفت: برابر آییننامه راهور در تصادفات خسارتی که در آن فقط به وسایل نقلیه آسیب وارد شده است باید سریعا اقدام به بر هم زدن صحنه تصادف و بازکردن مسیر و هدایت خودروها به کنار خیابان شود چراکه در غیر این صورت اعمال قانون و برخورد وجریمه رانندگان خاطی انجام میشود.
مسئول اداره تصادفات پلیس راهور ناجا در خاتمه در مورد چرایی شمارهگذاری پراید به عنوان حادثهسازترین خودرو کشور گفت: برابر با قوانین و مقررات تا زمانی که یک خودرو دو تاییده سازمان استاندارد و محیط زیست را اخذ میکند بنا بر قانون شمارهگذاری میشود. در مورد خودرو پراید تصادفات ۱۰ سال اخیر بررسی شد و مکاتباتی با مسئولین انجام و در نهایت در سال گذشته خط تولید پراید برای همیشه متوقف شد و شمارهگذاری آن دیگر انجام نمیشود.
نظر شما